Kreator
Budownictwa Roku

— 2015 —

Daikin Airconditioning Poland Sp. z o.o.

ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa, tel. 22 319 90 25
www.daikin.pl

Daikin jest obecny w Polsce od kwietnia 2001 r. W ofercie firmy znajdują się systemy wentylacji, klimatyzatory i zintegrowane systemy, zapewniające sprawny obieg powietrza w budynku. Urządzenia Daikin dzięki swej jakości zostały zamontowane w wielu prestiżowych obiektach w Polsce.

Partner godny współpracy

Firma Daikin znana jest z pionierskiego podejścia do opracowywania produktów. Proszę powiedzieć, jakie jeszcze istotne czynniki wyróżniają firmę na rynku instalacji?  
Firma Daikin przez wiele lat wypracowała sobie pozycję jednego z liderów innowacji i fakt ten nas bardzo cieszy. Zwłaszcza, że składa się na to wiele czynników. Przede wszystkim tworzymy unikalne technologie, które wykorzystywane są w branży przez wiele lat. Doskonałym przykładem jest właśnie wprowadzany system VRV IV-i, który jako pierwszy na rynku, przystosowany jest do montowania tzw. agregatu zewnętrznego wewnątrz budynku. Ma to ogromne znaczenie dla klimatyzowania obiektów, w których nie ma możliwości umieszczenia takiego urządzenia na zewnątrz, bądź to ze względów konstrukcyjnych lub z powodu objęcia budynku ochroną konserwatora zabytków. Jednak jest to tylko jeden z przykładów naszego pionierskiego podejścia do produktów. Równie ważnym czynnikiem jest ochrona środowiska, która realizowana jest poprzez stosowanie w produkcji odpowiednio dobranych materiałów oraz politykę zero strat – procesy produkcji urządzeń odbywają się pod ścisłą kontrolą, a wszystkie odpady produkcyjne powracają do ponownego wykorzystania. Nasze normy i wprowadzane innowacje w tym zakresie znacznie wyprzedzają nawet bardzo restrykcyjne przepisy Unii Europejskiej, czego przykładem może być stosowanie już dziś nowych czynników chłodniczych R32 w urządzeniach klimatyzacyjnych. Myślę, że jednym z kluczowych czynników wyróżniających firmę, nie tylko na rynku klimatyzacji, jest zespół naszych pracowników, którzy mają dużą wiedzą merytoryczną, doświadczenie i potrafią efektywnie pracować z partnerami handlowymi.

 

Co stanowi o sile marki?
Nasza siła bierze się przede wszystkim z ponad 90-letniego doświadczenia w branży oraz ze skoncentrowania na rozwoju produktów i usług tylko w zakresie HVAC. Pozwoliło to Daikin stać się firmą rozpoznawalną i – co ważniejsze – bardzo cenioną na rynku. Marka nie buduje się sama, ale dzięki świadomości ludzi i przekonaniu ich do zakupu. W Dalkin na wizerunek marki pracuje wiele osób – w sferze innowacyjności i jakości produktów, profesjonalnej współpracy z partnerami oraz działań promocyjnych i szkoleniowych.

 

Jak wspierają Państwo klientów indywidualnych, projektantów oraz inwestorów w doborze odpowiedniego produktu?   
Cieszę się, że zostało zauważone, iż mamy różnorodnych klientów. Dla każdej z tych grup posiadamy narzędzia wspierające. Projektanci mają dostęp do najnowszych programów doboru urządzeń, co w znacznym stopniu ułatwia im pracę. Gwarantuje rzetelny dobór odpowiedniego systemu klimatyzacyjnego lub grzewczego w zależności od zapotrzebowania i specyfiki budynku. Inwestorzy natomiast dzięki naszym narzędziom mogą sprawdzić, jakie oszczędności generują profesjonalne urządzenia Daikin. Dajemy im możliwość odwiedzenia budynków referencyjnych oraz odbycia rozmów z zarządcami lub administratorami danego obiektu, aby upewnili się, czy proponowane rozwiązanie spełni ich oczekiwania. Klienci indywidualni obsługiwani są zaś przez naszych autoryzowanych partnerów handlowych, którzy wspierają ich w doborze właściwego urządzenia w zależności od potrzeb. Z naszej strony dostarczony im zostaje między innymi dostęp do bezpłatnego programu pozwalającego w prosty sposób zwizualizować we własnym domu klimatyzator na ścianie lub balkonie (Daikin 3D).

 

Daikin jest laureatem wielu nagród potwierdzających wysoką jakość oferowanych produktów i usług, m.in. Laur Konsumenta za oczyszczacz powietrza Daikin (2012), Red Dot Design Award (2013) i Złoty Medal Targów Instalacje (2014) dla Klimatyzatora Daikin Ururu Sarara, Najlepszy produkt w branży instalacyjnej w kategorii grzewczej dla Hybrydowej Pompy Ciepła Daikin Altherma (2014), Najciekawszy Produkt Roku 2014 podczas Forum Wentylacja Salon Klimatyzacja (2014), Red Dot Design Award (2014) i IF Award (2015) dla Klimatyzatora Daikin Emura, Dobra Marka (2015).
 


W jakich prestiżowych obiektach w Polsce zostały wykorzystane produkty Daikin?
Lista takich obiektów jest naprawdę długa. Wymienię tylko kilka. Mam na myśli przede wszystkim duże obiekty komercyjne, a wśród nich: Pacific Office Building w Warszawie, Sky Tower we Wrocławiu i Business Park Bonarka w Krakowie. Z obiektów hotelowych nie sposób pominąć chociażby Hotelu Hilton w Krakowie czy Hotelu Bania w Białce Tatrzańskiej. W nasze urządzenia wyposażone są także obiekty kultury, na przykład Teatr Szekspirowski w Gdańsku, Teatr Kamienica w Warszawie czy Wieża Mariacka w Krakowie oraz obiekty sportowe, takie jak stadion we Wrocławiu i w Poznaniu. W sektorze mieszkaniowym jedynie obiekty typu apartamentowce są wyposażane przez inwestorów w klimatyzację – do takich należą budynki na osiedlu 19. Dzielnicy w Warszawie i apartamentowiec przy Parku Saskim.

Wywiadu udzielił Tomasz Dobryniewski,
dyrektor zarządzający
Projekt i wykonanie EVIONICA