Kreator
Budownictwa Roku

— 2018 —

ALEKSANDRA SANZ-WROBLOWSKA

sales manager DELABIE Sp. z o.o.

 

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018 otrzymała również firma

DELABIE Sp. z o.o.

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku public relations. Z DELABIE związana od 2007 r., a od 2013 r. odpowiedzialna za polską ekipę sprzedaży. Dzięki połączeniu ambicji, kreatywności i pełnego zaangażowania w życie i rozwój firmy udało się jej przekazać i podtrzymać wartości rodzinne firmy DELABIE w polskiej filii. Od wielu lat jest głównym motorem napędowym polskiego oddziału, gdzie swoją motywacją jako lider zespołu zaraża wszystkich pracowników. Wdraża przyjęte metody pracy przy jednoczesnym dopasowaniu ich do polskich warunków rynkowych.

 

Najważniejszy jest zespół

 

Jak firma DELABIE pomaga Pani w rozwoju kariery?
Od 10 lat firma DELABIE przyczynia się do rozwijania mojej kariery, dając mi nowe misje, różnorodne zadania i wyzwania. Na przestrzeni tych lat, wydaje mi się, że udało mi się sprostać powierzonym mi zadaniom, zdobyć pełne zaufanie moich pracodawców i tym samym dostałam możliwość pokierowania ekipą handlową. Rozpoczynając współpracę w 2007 r., przeszłam wiele szkoleń, jedno nawet miesięczne we Francji. Firma zawsze stawiała na wiedzę i jej jak najlepsze przekazywanie. Wartością dodaną jest możliwość zaznajomienia się ze stroną techniczną produktów, dzięki czemu można stać się ekspertem w zakresie innowacyjnych rozwiązań sanitarnych. Nie jest to łatwe do osiągnięcia, gdyż w ofercie mamy ponad 3000 produktów. Uczestniczę w okresowych szkoleniach menedżerskich wraz z kadrą z całego świata. Rozwój w międzynarodowej firmie poszerza horyzonty. Mam wielkie szczęście bycia częścią tej ekipy.

Jaki jest klucz do Pani sukcesu?
Praca z pasją, dobra organizacja i pozytywne podejście do ludzi i pracy. Przyjemnie jest pracować z produktem, który broni się sam na inwestycjach oraz sprzedawać rozwiązania, do których ma się całkowite przekonanie. Należy również wierzyć w sprawdzone i praktykowane metody pracy i z nich korzystać. Dzień po dniu metody te okazują się skuteczne, a efekty pracy są coraz bardziej widoczne. Wyniki, które można zaobserwować, to rozpoznawalność produktu na rynku polskim, zmienianie przyzwyczajeń projektowych i udział w coraz to większej liczbie inwestycji. Jestem również osobą dynamiczną, lubiącą wyzwania i połączenie tych elementów doprowadziło mnie do punktu, w którym jestem dzisiaj. Jeszcze wiele pracy przede mną i przed firmą, ale mogę mówić już o sukcesie. Corocznie DELABIE notuje wzrost sprzedaży, co jest świadectwem zmiany mentalności ludzi oraz dobrze wykonanej pracy.

Co Pani lubi w swojej pracy?
Nasza polska filia jest jeszcze stosunkowo młodą firmą, dlatego przed nami wiele zadań: zbudowanie relacji z klientami, nowe projekty oraz zmienienie świadomości i nawyków rynkowych. Dla mnie to idealna sytuacja, ponieważ lubię nowe wyzwania.   Podoba mi się dynamizm i różnorodność mojej pracy. W DELABIE nigdy się nie nudzę.

Jakie było Pani największe wyzwanie?
Największym wyzwaniem jest utrzymanie zgranego zespołu. Nie mówię jedynie o ekipie handlowej, ale o całej filii. Harmonia i współpraca między różnymi działami są kluczowe w funkcjonowaniu firmy. Ważne jest, aby wszyscy pracownicy zrozumieli, że każdy przyczynia się do sukcesu firmy
i  współpracowali ze sobą. Jestem zadowolona z faktu, że w pracy stykam się z osobami kompetentnymi, ambitnymi, które świetnie się dogadują i potrafią przedłożyć interes firmy nad swój własny. Wyzwaniem, które stawiam na drugim planie, jest walka na rynku. Niedawno, po zaciętej rywalizacji, wywalczyliśmy dwa projekty, każdy na kwotę ok. 1 miliona złotych. Są to dla nas duże zamówienia, jednak z tego co obserwuję, na rynku takich inwestycji jest bardzo dużo, także jest o co walczyć. Nie chciałabym jednak marginalizować małych inwestycji. One też są dla nas bardzo ważne, może nawet ważniejsze, gdyż to one generują stały obrót.

Z czego jest Pani najbardziej dumna zawodowo?
Z mojego zespołu! Jesteśmy zaangażowani i zjednoczeni w budowie marki DELABIE w Polsce. Razem borykamy się z trudnościami, jakie napotykamy w terenie. Razem potrafimy się motywować. Nasza współpraca jest dla mnie bezcenna.

Jakby Pani opisała swój zespół?
Niepowtarzalny, zdeterminowany, zaangażowany. Bez niego nic nie byłoby możliwe.

Jak Pani widzi przyszłość firmy DELABIE w Polsce?
Chciałabym, żebyśmy stali się w Polsce liderem na rynku sanitarnym w sektorze użyteczności publicznej. Aby jednak osiągnąć ten cel, musimy powiększyć ekipę sprzedaży i stworzyć showroom, w którym  będzie można zobaczyć nasze rozwiązania. Firma DELABIE przede wszystkim zmienia świadomość inwestorów, firm architektonicznych i projektowych, wykonawców i użytkowników. Chcemy, aby wszyscy gracze rynku inwestycyjnego wiedzieli, jakie są potrzeby rynku użyteczności publicznej oraz że istnieją profesjonalne produkty, które potrafią sprostać wyzwaniom w obiektach publicznych. Niestety w tego typu budynkach wciąż są stosowane produkty domowe, dlatego DELABIE proponuje rozwiązania innowacyjne technologicznie, o wysokich parametrach technicznych. Sektor użyteczności publicznej w ostatnich latach był pełen miłych niespodzianek. Nasza firma corocznie notuje wzrost sprzedaży, dzięki czemu możemy inwestować w rozwój nowych, innowacyjnych produktów. W Polsce wciąż buduje się dużo nowych obiektów publicznych, które są coraz lepiej wyposażane. Architekci starają się uwzględnić zarówno potrzeby inwestora, jak i użytkownika. Dodam, że rynek użyteczności publicznej nie jest łatwym rynkiem. Inwestycje są długoterminowe, między powstaniem projektu a oddaniem budynku do użytkowania może minąć nawet kilka lat.

Czy według Pani inwestorzy są coraz bardziej świadomi i wymagający, a w grę nie wchodzi już tylko cena, ale i jakość produktu?
Oczywiście, że tak. Mało tego, poprzeczka została podniesiona jeszcze wyżej, bo dzisiaj nie tylko zwraca się uwagę na aspekty techniczne, lecz także na design. Nasza umywalka ALGUI otrzymała nagrodę w konkursie ŁAZIENKA – WYBÓR ROKU 2018 w kategorii łazienka publiczna. Dlatego DELABIE stawia na wzornictwo produktów już na etapie projektowania specyficznych rozwiązań. Sądzimy, że w kolejnych latach na rynku użyteczności publicznej będą królowały produkty designerskie o wysokich parametrach technicznych. Widzimy też, że rynek coraz bardziej zwraca się ku rozwiązaniom inteligentnym, które są zdolne do samoadaptacji w trakcie intensywnego używania i do przystosowania odpowiedniej ilości wody. Potwierdzeniem tej tendencji jest chociażby duży sukces elektronicznego zaworu do pisuaru TEMPOMATIC 4, który zdobywa międzynarodowe nagrody, m.in. Złoty Medal MTP oraz German Design Award 2018. W tym roku otrzymaliśmy również nominację do konkursu German Design Award 2019 dla elektronicznego zaworu BINOPTIC. Jak widać 90 lat istnienia firmy DELABIE potwierdza tylko potrzebę specjalistycznych produktów do budynków publicznych oraz potencjał rozwoju na rynku polskim.

 

 


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018

otrzymała również firma 

Delabie Sp. z o.o.
ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
tel. 22 789 40 52
www.delabie.pl

 

 

 

 

 

Projekt i wykonanie EVIONICA