Kreator
Budownictwa Roku

— 2016 —

Fischerpolska Sp. z o.o.

ul. Albatrosów 2, 30-716 Kraków, tel. 12 290 08 80
www.fischerpolska.pl

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2016 otrzymał również
Artur Pławny, dyrektor ds. marketingu i strategii produktowej fischerpolska Sp. z o.o.

Historia marki fischer rozpoczęła się w latach 50. ubiegłego wieku w Niemczech. W 1948 r. Artur Fischer wynalazł pierwszy kołek rozporowy na świecie. Kultowy dziś model S, wykonany z nylonu, został wkrótce opatentowany, a mały warsztat w Waldachtal przekształcił się w średniej wielkości przedsiębiorstwo.

Systemy zamocowań z „Gwarancją bezpieczeństwa”

70 lat doświadczeń. Od małego warsztatu do globalnej marki
Sukces nowego produktu stał się impulsem do dynamicznego rozwoju. Od niemieckiej firmy wzięła początek globalna marka, która w swoim portfolio ma całą gamę autorskich rozwiązań. Wśród nich znajdują się m.in.: kołek ramowy do zadań specjalnych SXRL i nowa śruba do betonu ULTRACUT FBS II o unikalnej konstrukcji gwintu. O skali innowacyjności marki świadczy fakt, że członkowie zespołu Grupy fischer zgłosili 20-krotnie więcej patentów niż wynosi średnia w całej niemieckiej gospodarce. Dziś systemy zamocowań z charakterystycznym symbolem rybki znajdują zastosowanie na całym świecie – od inwestycji na dużą skalę po zwyczajne zastosowania domowe.

Jeden z liderów na rynku mocowań
Globalne obroty brutto całej grupy, zatrudniającej w sumie prawie 4500 pracowników, wyniosły w ubiegłym roku ponad 700 milionów euro. Firma ma aż 7 zakładów produkcyjnych: w Argentynie, Brazylii, Chinach, Niemczech, Włoszech, Czechach i USA, a jej produkty są dostępne w ponad 100 państwach na całym świecie. W Polsce marka fischer jest obecna od 1997 roku. Na początku działała jednak pod inną nazwą i zajmowała się głównie dystrybucją produktów fischer, ale także Upat i Kress. Cztery lata później, dzięki dynamicznemu rozwojowi, polska jednostka handlowa została wcielona do Grupy fischer i stała się jednym z 45 oficjalnych przedstawicieli marki. Obecnie spółka jest w naszym kraju jednym z liderów na rynku techniki mocowań w segmencie premium. Przez magazyn fischer w Polsce rocznie przechodzi ponad 60 tys. paczek. Aby sprostać nowym wyzwaniom i dynamicznemu rozwojowi, krakowska siedziba firmy przeszła w 2015 r. gruntowną przebudowę.

14 tys. produktów z „Gwarancją bezpieczeństwa”
W ofercie fischer znajduje się ponad 14 000 produktów do różnych aplikacji i wszystkich możliwych zastosowań, w tym m.in.: mocowania chemiczne, uniwersalne, sanitarne, do materiałów izolacyjnych, wkręty czy kotwy do dużych obciążeń. Poza Działem Mocowań, który jest znakiem rozpoznawczym, marka działa jeszcze w czterech innych obszarach: motoryzacyjnym, zabawek konstrukcyjnych, consultingu i konstrukcyjnych rozwiązań systemowych System-TEC. O bezpieczeństwie rozwiązań oferowanych przez markę świadczą liczne udziały fischer w prestiżowych inwestycjach, np. na Akropolu (kotwy nierdzewne FBN II), przy budowie linii metra L9 w Barcelonie (m.in. FIS V 360 S i FIS VT 380 C) i PGE Narodowego w Warszawie (kotwy FAZ II, FBN II, RGM, FNA II, FDN, FHB II, FIS V). Przedstawiciele marki biorą udział w pracach wiodących międzynarodowych organizacji, które określają normy i przepisy z zakresu techniki mocowań. System zarządzania jakością fischer uzyskał certyfikację według normy DIN EN ISO 9001.
Grupa fischer działa na rzecz ekologii. Ma na koncie wiele innowacyjnych rozwiązań i patentów z zakresu ochrony środowiska, jak chociażby wprowadzenie recyklingu tworzyw sztucznych w latach 50. czy prototyp „Bio-kołka” zaprezentowany w 2009 roku. Firma aktywnie wspiera także zrównoważone budownictwo. Środowiskowy system zarządzania fischer został certyfikowany zgodnie z normą DIN EN ISO 14001. Coraz więcej produktów marki fischer może się też poszczycić Środowiskową Deklaracją Produktu (EPD) wydaną przez Instytut Budownictwa i Środowiska.

Blisko klienta
Sprzedaż produktów firmy fischer w Polsce to cztery główne i niezależne kanały: sprzedaż na inwestycje, dystrybucja tradycyjna, DIY i OEM. Firma dysponuje rozbudowaną siatką własnych przedstawicieli handlowych oraz partnerskich punktów dystrybucyjnych, w których oferuje produkty dla profesjonalistów. Produkty marki fischer są także dostępne w marketach budowlanych, takich jak Castorama, OBI, Bricomarché i Leroy Merlin.

Projekt i wykonanie EVIONICA