Tubądzin podsumowuje udany 2020 rok. Inwestycje i rozwój pomimo pandemii

Grupa Tubądzin ma za sobą najbardziej nieprzewidywalny rok od początku swojego istnienia. Potrafiła go jednak wykorzystać do zwinnego zarządzania, inwestycji, a także pomocy lokalnej społeczności i osiągnięcia celów sprzedażowych.

Największy pracodawca i darczyńca w regionie
Dla Grupy Tubądzin rok 2020 był – jak dla całej branży – pełen zaskoczeń i trudności, jednak – dzięki lojalności, przywiązaniu do marki i wsparciu swoich klientów i kontrahentów firma może mówić o sukcesie. Po ostrych restrykcjach rządowych i lockdownie gospodarki w II kwartale, Tubądzin wrócił do 100% mocy produkcyjnych, co w przypadku największego pracodawcy w regionie ma duże znaczenie, a wszystkie zamówienia realizowane są jak dotąd bez opóźnień. Dla zarządu priorytetem jest dbanie o bezpieczeństwo, zdrowie i miejsca pracy swojej załogi, przy utrzymaniu wewnętrznego reżimu sanitarnego. Tubądzin stawia również na niezakłócony kontakt z partnerami handlowymi, tak aby mogli oni terminowo wywiązać się z rozpoczętych projektów czy inwestycji.
Największym sukcesem Grupy Tubądzin w roku pełnym nieprzewidzianych zmian było utrzymanie zatrudnienia, brak zwolnień grupowych i możliwość wsparcia lokalnej społeczności w walce z pandemią. Firma utrzymała także wzrost sprzedaży.

Sytuacji epidemiologicznej w kraju nikt z nas nie mógł przewidzieć. Dzięki niej jednak dowiedzieliśmy się kilku rzeczy o naszej branży, klientach i nas samych. Przez pierwsze tygodnie wyłącznym priorytetem było utrzymanie kadry pracowniczej, ciągłości produkcji i optymalizacja kosztów. Dziś z dużą satysfakcją mogę powiedzieć, że Grupa Tubądzin w roku 2020 zrealizowała wszystkie postawione przed nią cele biznesowe, począwszy od utrzymania, a nawet zwiększenia zatrudnienia, planów sprzedażowych oraz inwestycji w infrastrukturę firmy - mówi Amadeusz Kowalski, wiceprezes zarządu Grupy Tubądzin.
I dodaje: Eksportujemy nasze produkty do 60 krajów i utrudnienia związane nie tylko z ruchem na granicach, ale z dużymi obostrzeniami handlowymi w innych krajach były dla nas wyzwaniem. Nie byłoby to jednak możliwe gdyby nasi klienci i partnerzy nie okazali nam zaufania i wsparcia, za co wszystkim naszym partnerom pragnę serdecznie podziękować. Warto także wspomnieć o wspólnych akcjach pomocowych w branży, bardzo doceniam, że potrafiliśmy połączyć się w przekazywaniu do placówek medycznych i pomocowych niezbędnego sprzętu, to cenna lekcja dla branży. Niestety rok 2021 nadal zapowiada się jako ciąg wielu niewiadomych pod kątem biznesowym. Coraz częściej powtarza się słowo „kryzys” który z pewnością nas nie ominie, pytanie zatem jak bardzo nas dotknie? Na dziś nikt nie jest w stanie odpowiedzieć, niewątpliwym „światłem w tunelu” jest szczepionka która pojawiła się w końcu roku, a więc trzeba być dobrej myśli i z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jako Grupa nie zwalniamy tempa, planujemy w obecnym roku szereg nowych wdrożeń jak i rozbudowę mocy produkcyjnych, wierzymy iż dzięki dobrym produktom i silnym relacjom z naszymi partnerami biznesowymi jesteśmy w stanie pokonać ten trudny pandemiczny czas.

Fundacja Tubądzin przekazała dwa respiratory, wraz z niezbędnymi butlami z tlenem, do Szpitala Wojewódzkiego im. Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Sieradzu. Ponadto, wraz z w wieloma innymi firmami z branży Tubądzin zjednoczył siły i dołączył do akcji „Jesteśmy razem. Pomagamy”. W ramach wsparcia w walce z koronawirusem firma przekazała lokalnym placówkom w sumie 31 000 maseczek chirurgicznych oraz 1 300 przyłbic. Były one wykorzystane przez personel medyczny w szpitalach, strażaków podczas akcji ratunkowych oraz opiekunów w Domu Pomocy Społecznej w Sieradzu. Przekazane zostały także do łódzkich placówek – Instytutu „Centrum Zdrowia Matki Polki”, a także Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Mikołaja Kopernika. Maseczki otrzymał też Zespół Opieki Zdrowotnej w Łęczycy, Szpital Uniwersytecki im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze oraz Burmistrz Bornego Sulinowa.

Mimo niesprzyjających dla aktywności fizycznej okoliczności, firma nie zapomniała o lokalnych klubach sportowych. W 2020 r. przekazała także środki finansowe sieradzkiemu klubowi sportowemu KS Warta Sieradz oraz Akademii Piłkarskiej.

 


Premierowe kolekcje i nagrody
Firma zrealizowała cele sprzedażowe, rozwijając nieustannie portfolio produktów. Cztery najnowsze kolekcje łazienkowe projektu Macieja Zienia – Gleam, Lucid, Scoria i Sheen, w formacie 33 x 90 cm miały swoją premierę na targach 4 Design Days w Katowicach. Tym razem projektant zwrócił się nie tylko w stronę szlachetnych kamieni, do czego przyzwyczaił swoich klientów, ale też zaproponował im luksusowe, pełne przepychu rozwiązania. Ceramika Tubądzin pokazała tam także mozaiki oraz bardzo modne płytki heksagonalne - dekoracje do nagradzanej kolekcji Cielo e Terra autorstwa Doroty Koziara.

W połowie roku Tubądzin pokazał pierwszą z propozycji, wyczekiwanych przez klientów, nowych kolekcji marki MONOLITH – Marmo d’Oro. Płytki wiernie oddają strukturę białego marmuru, przywodząc jednocześnie na myśl technikę kintsugi (naprawiania pękniętej ceramiki poprzez ponowne łączenie jej kawałków sproszkowanym złotem lub innym metalem szlachetnym). Kolekcja okazała się hitem, doskonale przyjętym przez architektów, dystrybutorów oraz klientów.

Warto też wspomnieć o propozycjach, które Ceramika Tubądzin wdrożyła jesienią. To cztery kolekcje o wymiarach 33 x 90 cm - Brainstorm, Grunge, Curio i Coma. Pod koniec roku te dwie ostatnie nominowane zostały do Pereł Ceramiki UE 2020 w kategorii płytki ścienne w klasie premium. Z kolei kolekcja Tin, najnowsza propozycja marki MONOLITH uzyskała nominację w kategorii płytki wielkoformatowe.
 


 

Inwestycje
Tubądzin nie boi się wyzwań i stawia na rozwój, mimo nieprzewidywalnych czasów. Rozbudowa Centrum Logistycznego w Cedrowicach, warta 80 milionów złotych, jest gwarancją jeszcze lepszej obsługi kontrahentów. W swoim nowym kształcie stanie się ona jednym z największych i najnowocześniejszych w branży i w kraju ośrodków logistycznych tego typu. Inwestycja wielokrotnie zwiększa możliwości obsługi logistycznej partnerów handlowych. Pełna automatyzacja oraz spersonalizowane systemy informatyczne, odpowiadające za zarządzanie gospodarką magazynową są w stanie określić przyszłe zapotrzebowanie na płytki na podstawie zamówień. Zaawansowane technologie zapewniają z kolei zupełnie nową jakość i komfort pracy. A przede wszystkim, dwukrotnie zwiększają możliwości dystrybucyjne firmy i skracają czas realizacji zamówień, wykorzystując przy tym do maksimum powierzchnię magazynową. Wraz z inwestycją, zwiększy się także powierzchnia biurowa, która wraz z rozwojem Grupy Tubądzin przestała być wystarczająca.
 
W 2021 r. planowane są kolejne wielkie inwestycje w zakładach produkcyjnych firmy, o wartości 120 milionów złotych.

Dzięki swoim działaniom Grupa Tubądzin oraz jej Prezes Mirosław Jędrzejczyk, znaleźli się w gronie firm wyróżnionych tytułem Kreator Budownictwa Roku przez Wydawnictwo Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. Nagroda przyznana została firmie za znaczący wpływ na rozwój branży budowlanej i innowacyjne inwestycje.

 


Eksport i działania zagraniczne
Działania za granicami Polski to nie tylko eksport do 60 krajów na całym świecie (od Chin, Mongolii, przez Nową Zelandię, aż do USA, Meksyku i Kanady), ale także działania z branżą architektoniczną poza granicami Polski. Sukcesy „Tubądzin Arena Design – Wellbeing” w 2019 r. na Ukrainie i na Węgrzech spowodowały ogromny popyt wśród branży architektonicznej na wydarzenia integrujące środowisko w naszej części Europy. W pierwszym kwartale, zanim pandemia uniemożliwiła podróże, odbyło się pięć wydarzeń w ramach Tubądzin Arena Design na Ukrainie i w Mołdawii. Zaplanowane spotkania Tubądzin Arena Design w Kaliningradzie, Budapeszcie i Odessie, ze względu na pandemię,  musiały zostać tymczasowo odwołane.

W listopadzie Tubądzin, wspólnie z lokalnym partnerem, firmą Todoceram, otworzył w Rumunii nowy, imponujący showroom. Oradea, zwana po polsku Wielkim Waradynem to jedno z najlepiej rozwiniętych miast w tym kraju. Cała przestrzeń showroomu to ok. 1000 m2, z czego ekspozycja Ceramiki Tubądzin zajmuje ponad 40% powierzchni. Klienci znajdą tam absolutne nowości – kolekcje w formacie 33 x 90 cm (kolekcje Curio, Grunge, Brainstorm i Coma), płytki kreacji Macieja Zienia i najnowsze produkty wielkoformatowe – w aranżacjach łazienkowych boksów i na ekspozytorach. Kolekcję Torano, marki MONOLITH, można także zobaczyć na całej posadzce showroomu.

Tubądzin Design Awards i nowa kategoria konkursowa
Tubądzin Design Awards to jeden z najbardziej cenionych konkursów dla architektów w Polsce. 10 stycznia ruszyła kolejna, trzecia już edycja wydarzenia, na które czekają architekci i projektanci z Polski i zagranicy. Do tej pory, od początku istnienia imprezy, zgłoszono do udziału w konkursie projekty z ponad 60 krajów. W tym tak egzotycznych dla europejskiej tradycji architektonicznej jak Bangladesz, Irak czy Indie. Więcej informacji o tegorocznej edycji: https://www.tubadzin.pl/design

Jury, pod przewodnictwem Borisa Kudlički, scenografa i projektanta wnętrz, uznanego na całym świecie, wybrało laureatów III etapów konkursu, w trzech kategoriach: Everyday Design, Young Power i Unlimited Architecture. Autorzy zwycięskich projektów pochodzą w tym roku z bliskiego nam kręgu kulturowego: Polski, Rosji, Ukrainy, Mołdawii i Kazachstanu, Słowacji i Bułgarii. Laureaci każdego z etapów w kategorii Unlimited Architecture walczą też o Grand Prix Monolith 2020 i bardzo atrakcyjne nagrody w finale konkursu, który odbędzie się w 25 lutego w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Szczegóły konkursu: www.tubadzin.pl/design
Z kolei w nowej kategorii konkursowej Future NOW, będącej odpowiedzią na pandemiczną rzeczywistość, jury nagrodziło projekty z odległych zakątków świata – Iranu, Brazylii i Malezji. Wśród zwycięzców znaleźli się jednak także polscy architekci. Laureaci przedstawili projekty odzwierciedlające czy przewidujące potrzeby i rozwiązania dla przyszłych pokoleń, możliwe do wdrożenia już dzisiaj.
Więcej informacji:
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/przedstawiciele-pieciu-krajow-finalistami-i-etapu-tubadzin-design-awards (I etap konkursu)
https://www.tubadzin.pl/komunikaty-prasowe/projekt-z-malezji-zwyciezca-w-ii-etapie-konkursu-future-now (II etap konkursu)


Nowa formuła Tubądzin Design Days
Piąta, wirtualna edycja cyklu wydarzeń, na które czeka branża architektoniczna przeniosła się, z wielkim sukcesem, do sieci. 9 wybitnych ekspertów, 3 spotkania i setki tysięcy wyświetleń pokazały, jak potrzebne są debaty na temat przyszłości branży. Wśród gości znaleźli się prof. Jerzy Hausner, Jacek Santorski, Maciej Zień czy Zuzanna Skalska. W swojej tradycyjnej odsłonie wydarzenie towarzyszy międzynarodowemu konkursowi Tubądzin Design Awards. Poprzednie edycje odbywały się w wielu miastach Polski, a celem każdej z nich był dialog między przedstawicielami branży architektonicznej, spotkania z ekspertami i specjalistami, a także budowanie sieci kontaktów między projektantami i architektami, badanie potrzeb środowiska i wzajemna edukacja. Innowacją tegorocznej edycji, poza przeniesieniem jej do sieci, było także poszerzenie spektrum tematycznego spotkań o zagadnienia ekonomiczne.

Zapis video spotkań:
1.    ARCHITEKTURA. W jaki sposób COVID-19 wpłynie na nowopowstające przestrzenie?
https://www.facebook.com/GrupaTubadzin/videos/562272961146616/
2.    BIZNES. Jak obecna sytuacja wpłynie na rynek nieruchomości?
https://www.facebook.com/GrupaTubadzin/videos/254582935774407/
3.    DESIGN. Sygnały zmian w projektowaniu i biznesie – konsumpcja i dalsze wyzwania
https://www.facebook.com/GrupaTubadzin/videos/2409373766033834/

Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Od ponad 35 lat wyznacza trendy wzornicze, wprowadza nowatorskie produkty i rozwiązania. W Polsce jest pionierem w produkcji płyt wielkoformatowych, sięgających rozmiarem aż 120x240 cm. Jej produkty, wytwarzane z najwyższej jakości surowców, znajdują zastosowanie w każdej przestrzeni, nie tylko łazienkowej. Najwyższej jakości płytki, do złudzenia przypominające drewno, marmur czy beton, produkowane w oparciu o najnowocześniejsze światowe technologie są znakiem rozpoznawczym Grupy Tubądzin. W roku 2019 firma sprzedawała swoje produkty do 60 krajów.
Tubądzin zaprasza do współpracy wybitnych twórców designu i kultury (wśród nich m.in.  Maciej Zień, Dorota Koziara, Wojciech Siudmak), organizuje prestiżowy konkurs dla młodych projektantów i architektów – Tubądzin Design Awards oraz angażuje się w działania edukacyjne, społeczne i ekologiczne.  
Płytki marki Tubądzin powstają z naturalnych i szlachetnych surowców, a do ich zdobienia stosowane są bezpieczne dla zdrowia i przyrody barwniki. Mając na uwadze dbałość o środowisko firma Tubądzin promuje zasady zrównoważonego rozwoju i inwestuje w innowacyjne rozwiązania – m.in. technologię Continua+, przyczyniając się tym samym do redukcji zużycia energii i emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Firma angażuje się również w projekty proekologiczne i podejmuje działania zmierzające do wzrostu świadomości społeczności lokalnej w tym zakresie.

źródło: informacja prasowa

Projekt i wykonanie EVIONICA