Rondo Onz 1, 00-124 Warszawa, tel. 22 354 91 11
www.tracktec.eu
Grupa Track Tec to czołowy dostawca systemowych rozwiązań dla infrastruktury transportu, spełniających najwyższe standardy. Wieloletnie doświadczenie oraz innowacyjna, zaawansowana technologia sprawiły, że połowa podkładów kolejowych oraz co drugi rozjazd zabudowany na polskiej sieci kolejowej pochodzi z zakładów spółki. W skład Grupy wchodzi siedem zakładów: trzy produkujące rozjazdy i elementy mocowań – Zawadzkie (Polska), Leuna i Coswig (Niemcy) oraz cztery wytwarzające podkłady i podrozjazdnice – strunobetonowe w Goczałkowie i w Suwałkach oraz drewniane w Lipie i w Pludrach. Jednym z większych jest zakład Track Tec KolTram w Zawadzkiem (dawna „Huta Andrzej”), gdzie od ponad stu lat produkowane są rozjazdy kolejowe i tramwajowe dla różnych szerokości toru (1000 mm, 1067 mm, 1435 mm). Mając ugruntowaną pozycję w Polsce, Track Tec intensywnie rozwija swoją obecność na rynkach zagranicznych. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii innowacyjne rozwiązania Grupy docierają nawet do najdalszych zakątków świata. Na mapie zasięgu Grupy widnieje ponad 30 krajów, w tym Arabia Saudyjska, gdzie ostatnio spółka pozyskała jedno z większych zleceń, w którego ramach zrealizuje dostawę kilkudziesięciu rozjazdów. Ponadto, Track Tec wybuduje centrum serwisowe na Półwyspie Arabskim. Nowatorskie koncepcje Grupy oraz zaufanie, jakie buduje poprzez prezentowane standardy, pozwalają jej na pozyskiwanie zagranicznych partnerów biznesowych, z krajów tak egzotycznych jak Malawi. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego rozwiązania logistycznego czas dostawy zamówienia został skrócony z sześciu tygodni do kilku dni. Produkty Track Tec znajdują zastosowanie w budowie tradycyjnych tras kolejowych, miejskich i przemysłowych, jak i kolei dużych prędkości. W ten sposób producent przyczynia się do rozbudowy międzynarodowej sieci transportu. Produkty spółki spełniają najbardziej restrykcyjne międzynarodowe wymagania. Track Tec posiada referencje i doświadczenie, pozwalające sukcesywnie rozszerzać eksport. Grupa przedstawiła swoją międzynarodową ofertę na prestiżowych targach Middle East Rail w Dubaju, już niebawem zaprezentuje się w Sao Paulo na NT Expo – Negócios Nos Trilhos 2015.
Kompleksowa oferta i wysoka jakość produktów
Produkty i usługi Track Tec posiadają międzynarodowe certyfikaty i rekomendacje. Wśród głównych wyrobów w ofercie Grupy znajdują się podkłady kolejowe strunobetonowe oraz drewniane, rozjazdy kolejowe i tramwajowe, szyny, a także płyty pod przejazdy kolejowe, elementy peronów, kanałów wodnych i kablowych. W celu zwiększenia ich jakości i podniesienia standardów oraz zapewniania bezpieczeństwa, firma prowadzi wewnętrzną kontrolę produkcji, wykorzystując do tego nowoczesne laboratorium. Oferowany przez nią asortyment wytwarzany jest w większości we własnych zakładach produkcyjnych i dostarczany na teren budowy. Klienci Track Tec mogą zatem liczyć nie tylko na znakomitej jakości produkty, ale także na kompleksową ofertę, która obejmuje ponadto pakiet usług, takich jak doradztwo na wszystkich etapach realizacji zamówienia – projektowanie, pełną logistykę oraz montaż. Rozwiązania dla planowanych inwestycji uwzględniają indywidualne oczekiwania klientów dostosowane do specyfiki danych projektów. Track Tec odpowiada za proces zarządzania realizacją projektów, doradztwo techniczne oraz serwis i przeglądy konserwacyjne w okresie obowiązywania gwarancji, a także po jej upływie. Co istotne, Grupa dostarcza zamówione produkty w systemie just-in-time oraz one-stop-shop, gwarantując optymalizację zapasów, czasu, a w ten sposób kosztów. Dostawy są weryfikowane na bieżąco, co pozwala na pracę zgodną z indywidualnymi potrzebami klienta i specyfiką inwestycji.
Pociąg zabudowy rozjazdów – najnowocześniejsze rozwiązanie logistyczne
Track Tec wyznacza nową jakość w zakresie logistyki. Najnowszym rozwiązaniem Grupy są innowacje w zakresie przewozu bloków rozjazdów na podrozjazdnicach strunobetonowych. Przewóz tak dużych segmentów nie był jak dotąd stosowany w Polsce, gdyż możliwość taką dawało tylko użycie zagranicznych pojazdów specjalnych. Opracowana w Track Tec metoda umożliwia transport całego zmontowanego rozjazdu na trzech wagonach, w dowolne miejsce na sieci kolejowej. Nowatorstwo rozwiązania polega na opracowaniu, wspólnie z EC Engineering, urządzenia technicznego (UR-1), które zamocowane na wagonie towarowym zapewnia bezpieczny przewóz zmontowanych u producenta bloków rozjazdów na podrozjazdnicach strunobetonowych i ich bezpośredni montaż na placu budowy wprost z wagonu na przygotowane podtorze. Urządzenie UR-1, dostosowane jest do zainstalowania na produkowanym seryjnie wagonie-platformie z obniżoną podłogą (typ 423Z, seria Uai), a jego montaż nie wymaga ingerencji w konstrukcję czy też układ biegowy lub hamulcowy wagonu. Po załadunku bloku rozjazdu i ustawieniu urządzenia w pozycji transportowej, wagon wraz z ładunkiem może być przewożony na sieci kolejowej. Konstrukcja urządzenia ładunkowego umożliwia załadunek zmontowanego bloku krzyżownicy i bloku szyn łączonych w pozycji poziomej, a następnie, po zamocowaniu ładunku do ramy urządzenia, uniesienie jej za pomocą układu siłowników hydraulicznych sterowanych centralnie, do pozycji ukośnej (68o). Operacje podnoszenia oraz opuszczania ram, na których zamontowane są bloki rozjazdów, można realizować zarówno w cyklu automatycznym jak i ręcznym. W każdym przypadku zapewnione jest pełne bezpieczeństwo obsługi oraz bezpieczeństwo techniczne urządzeń i bloków rozjazdów. Całość dostosowana jest do najwyższych wymogów technologii transportu i przenoszenia zmontowanych bloków zapewniając ich sztywność oraz gwarancję utrzymania parametrów technicznych i eksploatacyjnych. Po przyjeździe na plac budowy, blok rozjazdu jest opuszczany do pozycji poziomej i po zdjęciu zabezpieczeń mocujących, układany przez żuraw kolejowy wprost na przygotowane podtorze. Urządzenie UR-1 posiada napęd hydrauliczny zasilany z własnego agregatu, a jego konstrukcja całkowicie spełnia wymagania bezpieczeństwa przewidziane w odpowiednich normach. Urządzenie zostało dopuszczone do eksploatacji przez TDT.
Rewolucja w technologii transportu i zabudowy zwrotnic
PKP Polskie Linie Kolejowe w swoich przepisach „Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru” z maja 2006 roku zalecały stosowanie przęsłowej technologii transportu i zabudowy zwrotnic, a obecnie mówi się o wprowadzeniu tego rozwiązania obligatoryjnie. Naprzeciw zaleceniom PLK wychodzi Grupa Track Teck, która oprócz wagonów zakupiła kilka lokomotyw elektrycznych, spalinowych, żuraw samobieżny Gottwald o udźwigu 45 t, który może przewiesić ładunek również pod siecią trakcyjną, a także wagony szutrówki. Cały proces logistyczny realizuje Spółka Track Tec Logistics z wykorzystaniem własnego taboru, a za zabudowę w torach odpowiada Track Tec Construction. Na każdym z tych etapów firma gwarantuje najwyższe parametry, m.in. zachowanie geometrii rozjazdów. Od momentu produkcji aż do ich zamontowania w torze kolejowym, cały czas prowadzony jest nadzór, a po zamontowaniu – serwis, co oznacza pełną odpowiedzialność za jakość zabudowanych rozjazdów. Bardzo istotnym jest, iż zastosowana metoda pozwala na znaczne skrócenie czasu realizacji robót oraz zamknięć torowych, minimalizuje to dolegliwości dla przewoźników, jak i klientów, wynikające z prowadzonych w infrastrukturze kolejowej robót. Inicjatywa i poniesione przez Track Tec koszty na realizację projektu będą z pewnością ważnym wkładem we wdrażanie innowacji w realizację procesów inwestycyjnych na polskiej kolei.
Innowacja Track Tec nagrodzona
Pociąg Zabudowy Rozjazdów Track Tec, w wyniku rozstrzygnięcia prestiżowego konkursu im. inż. Ernesta Malinowskiego organizowanego w ramach targów TRAKO 2015, otrzymał najważniejszą nagrodę w kategorii Tabor. Innowacyjne rozwiązania Grupy od lat zdobywają liczne nagrody. Tylko w tym roku Track Tec został nagrodzony m.in. Lokomotywą Rynku Kolejowego w kategorii Innowacja za prototypowy rozjazd krzyżowy, zdobywając ponad 60% wszystkich głosów. Nagroda przyznawana co dwa lata przez czytelników portalu Rynek Kolejowy stanowi przegląd branży, podkreślający znaczenie tych przedsiębiorstw, bez których rozwój kolejnictwa byłby znacznie ograniczony lub wręcz niemożliwy. Nowoczesne rozwiązanie zostało opracowane przez specjalistów Track Tec KolTram, spółki wchodzącej w skład Grupy, w ramach pilotażowego projektu PKP PLK, którego celem jest przeprowadzenie testów, pozwalających ocenić proponowane przez producentów rozwiązania technologiczne. Odbiór pierwszego wyprodukowanego przez krajowego producenta rozjazdu krzyżowego na podrozjazdnicach strunobetonowych odbył się w zakładzie w Zawadzkiem. Innowacyjny produkt wdrożony przez Track Tec charakteryzuje się wykorzystaniem całkowicie nowych rozwiązań w zakresie konstrukcji elementów składowych. Rozjazdy krzyżowe będą montowane na specjalnych podrozjazdnicach strunobetonowych, a nie jak dotychczas – na drewnianych. Pozwoli to na zwiększenie ich żywotności i wzmocnienie parametrów eksploatacyjnych, w tym zwiększenie szybkości przejazdu do 120 km/h.
Track Tec wspiera młode talenty branży kolejowej
Marka Track Tec jest dziś synonimem innowacji w branży kolejowej. Słynie z tego, że nie powiela istniejących rozwiązań, a nieustannie szuka nowych, wykorzystując posiadany know-how. Track Tec dba również o przyszłość polskiej branży kolejowej, wspierając młodych i zdolnych ludzi, którzy stawiają w niej pierwsze kroki. Służy temu organizowany przez spółkę konkurs na najlepszą pracę naukową, który ma na celu promowanie oraz rozwijanie innowacyjnych badań w zakresie transportu kolejowego. Konkurs organizowany przez Track Tec to odpowiedź na coraz większe wymagania branży kolejowej, gdzie intensywnie poszukuje się nowatorskich rozwiązań technologicznych. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na rozwój oraz doskonalenie standardów trwałości i bezpieczeństwa infrastruktury kolejowej.