Kreator
Budownictwa Roku

— 2018 —

ANDRZEJ ULFIG

prezes zarządu Selena SA

 

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018 otrzymała również firma

Selena SA

Absolwent inżynierii materiałowej Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Szkoły Handlowej w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży handlowej. Z Seleną związany jest od 1994 r. Od 2005 r. kieruje spółką na rynku w Polsce, a od 2009 r. pełni funkcję prezesa zarządu Seleny SA. Za swoją działalność otrzymał wiele nagród indywidualnych, takich jak Srebrny Polski Herkules, Złoty Polski Herkules czy Osobowość Branży.

Nasze produkty stosują wykonawcy na całym świecie

Na sukces Grupy Selena pracuje dziś łącznie ponad 1700 osób. Zespół ekspertów stale dostarcza innowacyjnych rozwiązań, a dzięki ich wiedzy i zaangażowaniu Selena zyskała pozycję lidera w wielu dziedzinach branży i stała się organizacją międzynarodową. Dziś firma oferuje szeroki asortyment nowoczesnej chemii budowlanej, doceniany nie tylko w Polsce, lecz także w 70 krajach świata.

Jaka jest recepta na powodzenie produktów Seleny?
W Selenie od początku stawialiśmy na innowacje, ze szczególnym uwzględnieniem realnych potrzeb wykonawców. Ich głos jest niezwykle ważny w kontekście podejmowanych przez nas działań. Posiadamy dział R&D oraz własne centra badawcze i laboratoria – Selena Labs, w których stale prowadzimy prace nad doskonaleniem oferty i rozwojem nowych wyrobów. Działając w skali globalnej, trzeba brać pod uwagę wiele czynników, które nie są istotne z perspektywy przedsiębiorstw działających lokalnie. Przykładami mogą być chociażby receptury, które nasi specjaliści przygotowują indywidualnie dla poszczególnych rynków – Azji, Europy i obu Ameryk, uwzględniając warunki klimatyczne danego kraju. Zastosowanie np. piany inaczej będzie przebiegać w klimacie umiarkowanym, a inaczej w tropikalnym. W naszej definicji sukcesu liczy się przede wszystkim dobry i nowoczesny produkt. Powinien być wysokiej jakości, zapewniać wygodę stosowania i być odpowiedzią na konkretne potrzeby. Najlepszą miarą powodzenia jest zawsze rekomendacja naszego asortymentu przez wykonawców.

Selena dostarcza produkty z branży chemii budowlanej, które są stosowane niemal na całym świecie. Jak zorganizowana jest kwestia produkcji?
Mamy kilkanaście zakładów zlokalizowanych w Polsce, Hiszpanii, Turcji, Kazachstanie, Rumunii, Brazylii, Chinach i Korei Południowej oraz we Włoszech. Produkcja w każdym z tych zakładów opiera się na dostarczaniu materiałów najwyższej jakości jest prowadzona pod czujnym okiem technologów. Jesteśmy unikatem w branży. Chyba nie ma drugiej równie dużej polskiej firmy o tak rozległym zasięgu międzynarodowym. Jest to dla nas duża wartość, bo zdobywamy doświadczenie nie tylko na poziomie organizacji, lecz także w kontekście wiedzy o oczekiwaniach wykonawców na całym świecie. To pozwala zyskać przewagę na tle konkurencji.

Jakie innowacyjne technologie wprowadziła Selena?
Wprowadziliśmy na rynek pierwszą na świecie pianę o podwyższonej wydajności TYTAN Professional 65, która jest naszym topowym produktem. W ostatnich latach opracowaliśmy także linię pianoklejów z nowatorskim pianoklejem TYTAN Professional 60 SEKUND. Charakteryzuje się on błyskawicznym chwytem początkowym. Często w rozmowach z wykonawcami spotykamy się z opinią, że trzeba mieć przy nim „niezły refleks”. Stworzenie gamy produktów FOAM ADHESIVE (FOAD) to projekt o skali międzynarodowej. Zależało nam na tym, aby w odpowiedzi na potrzeby użytkowników powstało nie tylko nowatorskie rozwiązanie, które ułatwi i przyspieszy pracę, lecz także spełni coraz wyższe kryteria związane z ekologią oraz przystępną ceną. Tak powstała m.in. zaprawa cienkowarstwowa na bazie poliuretanu Tytan Professional do murowania.

Poza wprowadzeniem piany Tytan Professional 65 jesteście także lideremw produkcji klejów.
Tak, ponieważ jako pierwsi w Europie wprowadziliśmy również do polskiej oferty innowacyjne wysokoelastyczne kleje żelowe do płytek Tytan Professional Superflex Gel i Flex Gel wzmocnione włóknami. Ich unikatowe właściwości pozwalają na uzyskanie konsystencji o zerowym spływie lub kleju rozpływnego, w zależności od ilości dodanej wody. Takie połączenie dwóch technologii w tego rodzaju produkcie nie było jeszcze proponowane przez żadną inną firmę z branży.Specjaliści Seleny stale szukają nowatorskich rozwiązań, bo jest to nieodłączny element działań w ramach naszej strategii. Mógłbym tu wymienić jeszcze wiele pozycji, które mamy w asortymencie, ale to materiał na osobny artykuł. Z pewnością warto tu jednak wspomnieć o produkcie COOL-R, czyli wysokorefleksyjnej i wodoszczelnej powłoce dachowej, która pozwala natychmiast obniżyć temperaturę dachu niemal o 70%, a wewnątrz budynku o około 10%. Ma to istotny wpływ na zmniejszenie kosztów klimatyzacji oraz oszczędność energii, a także na redukcję emisji CO2.

Selena cieszy się zaufaniem wśród wykonawców. Czy Pana zdaniem dobry produkt broni się sam?
Produkt broni się przede wszystkim jakością i łatwością zastosowania. Jednak pamiętajmy o tym, że na sukces sprzedaży pracują przede wszystkim nasi pracownicy. To oni na co dzień dokładają starań, by Selena była producentem wartym polecenia. Dzięki naszym specjalistom z wielu obszarów: technologii, marketingu, IT i wielu innych, produkty Seleny są dziś wykorzystywane w inwestycjach na całym świecie oraz są chętnie wybierane przez wykonawców. Zdobywają też branżowe nagrody. Oczywiście cały czas dążymy do ich ulepszania, ale zawsze najważniejszym czynnikiem jest siła zespołu, którego wspólny potencjał i zaangażowanie decydują o sukcesie firmy, a finalnie o powodzeniu produktów.

Na przestrzeni lat zmieniliście też model dystrybucji, co przełożyło się dziś na bogate portfolio produktów.
Mamy najszersze portfolio na rynku chemii budowlanej. To rzeczywiście wymaga bardzo przemyślanej strategii działań. Stale dostosowujemy model dystrybucji do zmieniającego się rynku, a także do nowych aplikacji, które powstają w związku z rozwojem produktów Seleny. Otwiera się też wiele nowych dywizji doradczych, które wspierają grupy wykonawców, co ma także wpływ na dystrybucję. Rozwój asortymentu to zwykle ryzyko, natomiast my podjęliśmy to wyzwanie, które okazało się wartościowym doświadczeniem i dało nam pozycję lidera w wielu kategoriach. Bardzo ciekawym zadaniem była reaktywacja produktów bitumicznych – Abizol i Dacholeum pod marką TYTAN Professional. Wykonawcy stosowali te produkty już w latach 60. Były one też opisywane w ówczesnych podręcznikach szkół budowlanych. Opracowaliśmy od podstaw ich nową odsłonę, która przyjęła się bardzo dobrze wśród wykonawców. Stale też pracujemy nad ich ulepszaniem i wprowadzamy nowe typy hydroizolacji.

Czy w tak bogatym asortymencie lepiej sprawdzają się produkty uniwersalne czy specjalistyczne, dostosowane np. do wspomnianych warunków klimatycznych?
Myślę, że wybór produktu przez profesjonalistów, niezależnie od tego, w którym rejonie świata wykonują swoją pracę, opiera się na kilku aspektach, m.in. na możliwościach szybkiego i prostego zastosowania, na parametrach produktu i stosunku ceny do jakości etc. Dla nas, jako globalnego producenta nowoczesnej chemii budowlanej, najważniejsze jest zadowolenie wykonawców („local heroes”) i ich opinia, która jest najlepszą rekomendacją, a przy tym niezastąpionym źródłem wiedzy służącym do dalszego rozwoju.

 

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018

otrzymała również firma 


Selena SA
ul. Wyścigowa 56E, 53-012 Wrocław
tel. 71 783 83 01
www.selena.pl, www.tytan.pl

 

 

 

 

 

Projekt i wykonanie EVIONICA