Kreator
Budownictwa Roku

— 2018 —

ARTUR PĄCZKOWSKI

dyrektor sprzedaży i marketingu Soprema Polska Sp. z o.o.

 

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018 otrzymała również firma

Soprema Polska Sp. z o.o.

 

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej i programu Executive MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN. Z branżą budowlaną związany od 1992 roku, począwszy od stanowiska projektanta-technologa, na stanowiskach menedżerskich kończąc. Zdobywał doświadczenie sprzedażowe, w prowadzeniu projektów oraz zarządzaniu w firmach Mostostal Panel Company, Rautaruukki Polska, Metalplast Oborniki, Ruukki Construction i Ruukki Polska. W firmie Rautaruukki Polska zbudował od podstaw sprzedaż projektową na rynku B2B i zarządzał nią. Od roku 2012 pełni funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu – Country Managera w firmie Soprema Polska.

 

Chęć rozwoju przyciąga do nas najlepszych

W zmieniającym się otoczeniu biznesowym stabilizacja nie jest ani dobrą perspektywą, ani gwarantem przyszłych osiągnięć.

Priorytetowe dla każdej firmy są badania i rozwój. Jakimi osiągnięciami na tym polu możecie się Państwo pochwalić?
Soprema Polska od wielu lat inwestuje w rozwój produktów przeznaczonych do całościowej hydroizolacji budynków od fundamentów po dach oraz w wielokierunkowy rozwój systemów hydro- i termoizolacyjnych, jak termoizolacje SOPRADACH i EFYOS®, płynne izolacje bezspoinowe ALSAN,® dachy zielone SOPRANATURE® czy systemy oddymiania i izolacje akustyczne. To pokazuje, że pojęcie izolacje traktowane jest w naszej firmie bardzo szeroko, jako systemy zapewniania klientowi kompleksowych rozwiązań konkretnych problemów inżyniersko-architektonicznych. W ramach tych całościowych rozwiązań znajdują się tak innowacyjne systemy, jak bardzo szybko wiążące żywice ALSAN®, pokrycia refleksyjne dla dachów SOPRA STAR® i ENERGY PLUS, gwarantujące redukcję wysp ciepła, ale też przynoszące wymierne oszczędności w zakresie chłodzenia budynku, oraz specjalne membrany bitumiczne COLPHENE, wiążące się z betonem od strony naporu wody. Standardem w ofercie stały się również kompletne systemy przekryć dachowych SOPRADACH i EFYOS® składające się z termo- i hydroizolacji oraz systemy izolacji akustycznej dachów lekkich.

W jakim kierunku są dziś prowadzone badania przez Państwa koncern?
Nie informujemy szczegółowo o badaniach. Prace w tym kierunku prowadzimy w trzynastu centrach badawczych na świecie i są one tajemnicą koncernu Soprema
Group, którego częścią jesteśmy od 20 lat. Możemy jedynie mówić o kierunku rozwoju w ramach szeroko pojętych izolacji, a jest nim dostarczanie klientom sprawdzonych oraz wiarygodnych rozwiązań łączących hydro- i termoizolacje w kompletny system, dlatego tam, gdzie konkurencja napotyka na bariery technologiczne, bardzo często Soprema dysponuje sprawdzonym rozwiązaniem. Specjalizujemy się w dachach każdego rodzaju, izolacji części podziemnych budynków oraz izolacji tzw. „miejsc trudnych”, takich jak balkony, tarasy, dylatacje, odwodnienia w budownictwie kubaturowym, inżynierskim: tunelowym, kolejowym i drogowym, ale też w budynkach modułowych jedno- i wielorodzinnych. Zapewnienie kompatybilności produktów i sprawdzonej żywotności systemów oraz oferowanie ich w konkurencyjnych cenach to nadrzędne cele firmy,  która zapewnia wysoką jakość serwisu i produktów dla ponad 3000 klientów: architektów, firm wykonawczych, dekarskich i dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce.

Jakimi zasadami lub wartościami kieruje się Pan w biznesie?
W tak wymagającej i konkurencyjnej branży jak budownictwo najważniejsze są wiarygodność firmy oraz jakość produktu i serwisu. Kładziemy stały nacisk na zapewnienie kontroli jakości surowców i produktów. Temu służy baza badawcza firmy, własne laboratorium oraz ścisła wymiana doświadczeń pomiędzy działem sprzedaży a pionem kontroli jakości produkcji w naszej fabryce w Błoniu koło Warszawy. Te główne elementy naszej tożsamości, czyli własna, bardzo nowoczesna fabryka wybudowana za 15 milionów euro w 2009 roku, własne laboratorium i troska o jakość, gwarantują naszym klientom wiarygodny łańcuch dostaw. Naszą rzetelność jako producenta i dostawcy rozwiązań umacnia również sprawna logistyka oraz własny dział kontroli technicznej, który szkoli firmy wykonawcze i nadzoruje proces aplikacji naszych produktów i systemów na budowie. Reputację firmy potwierdzają również rzetelne relacje z kluczowymi firmami wykonawczymi na rynku polskim, a także udział w realizacji dostaw naszych systemów hydroizolacji na najbardziej wymagające i prestiżowe projekty budowlane w Polsce w ostatnich latach.
Są to np.: II linia metra w Warszawie, biurowiec Warsaw Spire, Opera Podlaska w Białymstoku, nowy dworzec kolejowy Łódź Fabryczna, Galeria Posnania i Bałtyk Tower w Poznaniu czy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, ale też liczne projekty deweloperskie. Trudno znaleźć region Polski, gdzie hydroizolacje Sopremy nie byłyby znane architektom i wykonawcom lub nie uznawane za materiały o jakości premium.

Które działania na rzecz rozwoju spółki zaliczyłby Pan do swoich największych sukcesów?
Moim sukcesem są sukcesy moich współpracowników, ich każdy nowo pozyskany projekt, klient czy wdrożone rozwiązanie. Staram się ich wspierać w dobrych pomysłach, inspirować do poszukiwań, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w branży budowlanej, w której pracuję od 1992 roku. Widziałem każdy etap jej rozwoju i każdy zakręt. Doświadczenie zawodowe zdobywałem, podglądając pracę moich starszych kolegów, którzy zdobywali szlify w takich firmach, jak Mostostal, Polimex, Przemysłówka czy Exbud. Pamiętam, że w tych firmach podstawowymi wskaźnikami sukcesu były wiedza i doświadczenie pracowników: od majstra do kadry zarządzającej. Nawet jeżeli część z tych firm została zastąpiona na rynku nowymi podmiotami, które dzisiaj są liderami branży budowlanej, to pozostała we mnie świadomość, że kwalifikacje personelu firmy, w dłuższej perspektywie, są zawsze przyczyną jej sukcesu. Moim osobistym sukcesem jest również to, że od sześciu lat Soprema Polska wprowadza z sukcesem nowe produkty i systemy cieszące się uznaniem wśród naszych klientów i partnerów. Jednak na tym nie poprzestajemy. Za tym idą lojalność klientów, coraz wyższa pozycja rynkowa firmy, lepsza rozpoznawalność marki Soprema oraz dochodowość realizowanych i planowanych przedsięwzięć.

Przez ostatnie ponad 20 lat zmienił się rynek i firma Soprema. Jak Pan ocenia dziś pozycję spółki na rynku?
W zmieniającym się otoczeniu biznesowym stabilizacja nie jest ani dobrą perspektywą, ani gwarantem przyszłych osiągnięć. Wierzę, że najlepszą metodą na zapewnienie firmie trwałej i wysokiej pozycji na rynku byłoby to, by trwała w nas chęć dalszego rozwoju, bo tylko tego typu postawa jest gwarancją sukcesów biznesowych oraz rodzi satysfakcję wśród pracowników. Chęć rozwoju jest także magnesem przyciągającym najlepszych pracowników, a dopływ świeżej krwi jest konieczny, ponieważ daje firmie nowy impuls, motywację do działania i pomysły.


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2018

otrzymała również firma 

                                                                                                      

Schomburg Polska Sp. z o.o.
ul. Sklęczkowska 18A, 99-300 Kutno
tel. 24 254 73 42
www.schomburg.pl

 

 

 

 

 

Projekt i wykonanie EVIONICA